Skip to content

Teatr Jaracza w liczbach!

12 premier, ponad 70 tyś. widzów, ok. 420 – spektakli, czytanek, spektakli gościnnych, koncertów, wernisaży. Robi wrażenie? To weźcie pod uwagę, że wszystkie działania w social media wygenerowały około 800 tys. zasięgu!

Teatr im. Stefana Jaracza to instytucja kultury, którą bardzo, ale to bardzo lubię. Przede wszystkim dlatego, że od kilku lat nieustannie zaskakują mnie swoimi spektaklami. Większość recenzji znajdziecie tutaj. Ale to nie wszystko – w Teatrze pracują naprawdę fajni ludzie, którzy robią z tej instytucji, miejsce otwarte i kreatywne. Postanowiłem przy wsparciu Teatru, podsumować ten rok – ale nie od strony artystycznej, ale od strony marketingowej. Czyli… odsłaniam i pokazuje Teatr Jaracza w liczbach!

Te wszystkie działania mają jakiś cel – a jest to po prostu sprzedaż biletów :). I tu ważna informacja z Teatru: – W kończącym się sezonie frekwencja była o 30 proc. wyższa niż w ubiegłym. Największą popularnością cieszyły się spektakle „Boeing, boeing”, „On wrócił”, „Tango” i „Dziwka z Ohio”.

Statystyki, czyli Teatr Jaracza w liczbach

Myślę, że śmiało można uznać – cel wykonany. To teraz zobaczmy, co Teatr robił przez ten rok i pogrzebmy trochę w ich statystykach i analizie. Teatr w social media ma następujące statystyki:

  • Facebook (8836 fanów – przyrost od września 2015 roku – 1590 fanów)
  • Twitter (1409 obserwujących)
  • Instagram (1319 obserwujących)
  • YouTube (98 subskrypcji i ponad 148 tys. wyświetleń wideo)

Główną grupą odbiorców są kobiety w wieku 25-34 lata (31% odbiorców). Tu warto wyróżnić ich działania na Twitterze, bo w rankingu miejsc/firm/instytucji są na 5 miejscu ze względu na liczbę obserwujących. Zerknij na raport: Twitter na Warmii i Mazurach

W sezonie (wrzesień 2015 – czerwiec 2016) stronę www.teatr.olsztyn.pl odwiedziło ponad milion osób (ruch bezpłatny). – W tym zanotowaliśmy tylko 26% odrzuceń. Najlepszym miesiącem był luty kiedy to stronę teatru odwiedziło 171 020 osób, w tym 15 tyś. unikalnych użytkowników. 30% naszych odbiorów korzysta z urządzeń mobilnych. 75% to ruch organiczny, 16% bezpośredni i 2,7% social media – powiedział mi Maciek Lewandowski z teatralnego Biura Promocji.

Monitoring

Postanowiłem spojrzeć, jak o Teatrze mówiono przez ten rok. Wykorzystałem do tego Monitori – w okresie od 1 września 2015 do 30 czerwca 2016 z monitoringiem fraz: Teatr Jaracza + Olsztyn i teatr olsztyn. Oto wyniki.

Wypowiedzi

W jakich godzinach mówiono o teatrze?Rozkład godzinowy wypowiedzi

Źródła wypowiedzi:
undefined

Płeć:Płeć użytkowników

Kto wygenerował największy zasięg?

Teatr Jaracza w liczbach

I wreszcie – finałowe cyferki.

staty1

Najbardziej popularny wpis dotyczący Teatru:

Jak widzicie, wygląda to naprawdę nieźle, a w analizie nie wzięto pod uwagę publikacji medialnych, a tych Teatr miał sporo (choćby w Olsztyn Żyje, Gazecie Olsztyńskiej, e-teatr czy na blogu moim i Marty.

 

Działania

Dobra. Znamy cyferki, ale skąd się one wzięły. To co na pierwszy rzut oka widać to:

  • regularna komunikacja w mediach społecznościowych (właściwie we wszystkich!)
  • angażowanie użytkowników (w postaci konkursów, ale także interakcja pod ich postami odnośnie teatru)
  • współpraca z mediami i blogerami

Co jeszcze? W tym sezonie warto wyróżnić jeszcze – odświeżenie strony internetowej teatru, która teraz jest przejrzysta. Do tego warto dodać niestandardowe promocje spektakli i zaangażowanie aktorów w różne wydarzenia. Chodzi mi m.in. o flashmob w Galerii Warmińskiej związany ze spektaklem „Tango” czy udział studentów Studium Aktorskiego w Olsztyńskich Mikołajkach. Do tego olsztyniacy mogli zwiedzić teatr na wydarzeniu Online / Offline.

W tym sezonie Teatr może nie szokował tak jak kiedyś swoimi plakatami, ale to nadal są fajne elementy tworzące promocje poszczególnych spektakli. Ale jeszcze fajniejsze są sesje zdjęciowe (np. na lotnisku czy w „sadzie”). Nie można też nie zwrócić uwagi na wydarzenia, które przyciągają i widzów i uwagę mediów – Olsztyńskie Spotkania Teatralne, Teatralne Kino Jaracza na plaży czy Demoludy. Całość tak naprawdę spinają same spektakle, które jak pisałem na początku zaskakują – charakteryzacją, scenografią, dźwiękami i aktorstwem. I to sprawia, że ludzie chcą wracać na widownię.

Za działania promocyjne w Teatrze odpowiadają: Piotr Filipowicz i Maciej Lewandowski.

Co ja bym spróbował jeszcze zrobić:

  • wykorzystał aktorów (przynajmniej niektórych) i zrobił z nich bardziej medialne postacie;
  • spróbowałbym ściągnąć do Olsztyna blogerów z kraju;
  • mocno wprowadził do działań studentów ze Studium;
  • robił więcej flashmobów i takich akcji;
  • wykorzystałbym fantastyczne teatralne przestrzenie;
  • zaszalał bym na grafikach przy wiatach autobusowych (mega miejsce!);
  • pokazałbym ludzi – stałych bywalców, ale też pracowników.

Podsumowanie

Sezon artystyczny zakończony, ale dobrze wiem, że długiej przerwy nie będzie, bo trzeba zacząć pracę nad kolejnym sezonem. Ekipa w Teatrze robi mega robotę, więc czuję, że sezon 2016/2017 będzie jeszcze bardziej zaskakujący – zarówno na scenie, jak i w mediach społecznościowych.

Published inARCHIVE