Skip to content

Olsztyńskie Mikołajki – mini case study

12109074_735931126540640_4008732541434853005_n

Są takie wydarzenia, które nie robią mega szumu na cały kraj, ale są po prostu fajne, zajawkowe i warte obserwowania. Oddolne inicjatywy opierają się często na partyzanckich działaniach, ale i one mogą przynieść zaskakujące efekty. „Olsztyńskie Mikołajki” to właśnie taka inicjatywa. Połączyła ludzi, zebrała ich w jednym miejscu i nakręciła na zabawę jak z czasów dzieciństwa.

Na pomysł Olsztyńskich Mikołajek wpadłem kilka miesięcy temu. Pomyślałem, że w Olsztynie na pewno znajdą się ludzie, którzy chcą się pobawić, powygłupiać jak w szkole. W organizację akcji zaangażowali się Oliwia i Kuba. Wsparł nas też Andrzej i kilka fajnych osób z różnych organizacji i firm.

Cała akcja składała się z trzech etapów:

  • zapisów na stronie internetowej – trzeba było podać swoje dane i napisać list do świętego Mikołaja;
  • przygotowania prezentów według otrzymanego listu innej osoby;
  • imprezy mikołajkowej podczas której uczestnicy przynieśli i otrzymali prezenty, przygotowywali swoje pierniki, kartki świąteczne i uczyli się pakowania prezentów. No i ubrali choinkę.

W projekt zaangażowali się też fajni partnerzy – Dobra Energia Olsztyna (sponsor wydarzenia), Restauracja Via Napoli (miejsce i przygotowanie pierników), Poczta Książkowa (pakowanie prezentów, kalambury i prezenty zapasowe), Tulanki (prezenty zapasowe), Playschool (robienie kartek świątecznych), Teatr im. Stefana Jaracza (czytanie bajek).

Do udziału w akcji zgłosiło się 48 osób. Kilka osób nie przyszło na samą imprezę, ale wcześniej dostarczyli prezenty. Dodatkowo kilka osób przyszło z gośćmi lub w przypadku dzieci z opiekunami. W efekcie końcowym, razem z naszymi partnerami na samym wydarzeniu było ponad 60 osób.

Promocja wydarzenia

Fanpage’a akcji „Olsztyńskie Mikołajki” powstał 15 października. Garść statystyk:

  • 163 polubienia profilu;
  • wygenerowaliśmy prawie 15 tysięcy zasięgu organicznego;
  • zrobiliśmy ponad 25 tysięcy zasięgu całkowitego;
  • wydarzenie zanotowało ponad 9 tysięcy zasięgu.

mikolajki12

Jednym z działań promocyjnych był także kontakt z mediami. Informacje o wydarzeniu pojawiła się na antenie Radia UWM FM i Radia Olsztyn, a także na stronach Gazety Olsztyńskiej, Olsztyn24.pl, Olsztyn.com.pl i Olsztyn Żyje.

Opinie – Olsztyńskie Mikołajki

Po spotkaniu powstały dwie relacje – Koziołkuj, Sajkofanka Smaku. Dużo danych i opinii zebraliśmy jednak w ankiecie wysłanej do wszystkich uczestników następnego dnia. Ankieta była anonimowa i składała się z kilku bloków dotyczących poszczególnych etapów. Jej główne zadanie to przede wszystkim wskazać nam, co powinniśmy poprawić przy organizacji kolejnego wydarzenia. Ankietę wypełniły 24 osoby, ale w związku z tym, że pytania były nieobowiązkowe, kilka z nich nie zostało wypełnionych.

Wyniki ankiety - Olsztyńskie Mikołajki
Wyniki ankiety – Olsztyńskie Mikołajki

Jak widzicie, 61% uczestników oceniło imprezę na „piątkę”, a 38% respondentów na „czwórkę”. Jednym z ciekawszych pytań było to, skąd ludzie dowiedzieli się o wydarzeniu. Oczywiście 46,5% uczestników dowiedziało się o wydarzeniu z Facebooka. Kolejne miejsce należało do odpowiedzi „od znajomych” (31,8% wypełniających ankietę). I tu, co ciekawe okazuje się, że kilka osób dowiedziało się o wydarzeniu z gazet i stron internetowych (prawdopodobnie internetowych wydań serwisów informacyjnych) i z radia.

To pozytywne, bo pokazuje, że choć w mniejszym stopniu to stare media nadal konwertują na uczestników. Ponadto, na wydarzenie przyszli też ludzie, którzy dowiedzieli się o akcji od znajomych. Trudno wskazać, czy ta ścieżka nie prowadziła właśnie od „starych mediów”.

Strona internetowa akcji była przejrzysta, choć uczestnicy wskazali, że brakowało na stronie harmonogramu całej imprezy.

 

mikolajki122

Co ciekawe, większość uczestnikó chwaliła listy, które dostała od innych osób. Były pomysłowe, zagadkowe, wymagające. 77,3% osób było bardzo zadowolone z prezentu, który dostało, 9,1% były poprostu zadowolone. Niestety, ale trzy osoby były niezadowolone z prezentu.

Podsumowanie

Untitled Infographic