Skip to content

Wprowadzenie nowego piwa. Browar Kormoran – case study

Lubię na konferencjach – „mięso”. Nie tylko omówienie wykorzystania danego kanału, ale też konkretne przykłady. Dlatego, dziś chciałbym podzielić się naszym firmowym przykładem. To case study wprowadzenia na rynek nowego piwa przez Browar Kormoran – Imperium Prunum.

Przygotowanie do działań rozpoczęliśmy w sierpniu 2015 roku.  Mieliśmy do wypromowania produkt naprawdę wyjątkowy. Imperium Prunum wyróżniał się:

  • wykorzystaniem Suski Sechlońskiej – wędzonej śliwki z Sechny
  • stylem – to najmocniejszy imperialny porter bałtycki w Polsce
  • opakowaniem – butelka nie miała typowej etykiety, ale logo piwa było na szkle. Do tego butelka była lakowana i pakowana w unikalny karton

Założeniem głównym było to, że piwo będzie miało swoją premierę w styczniu 2016 roku – na dzień porteru bałtyckiego. Wiedzieliśmy też, że Imperium Prunum zostanie rozlane w 8 tysięcy butelek i kilka beczek. A w międzyczasie mieliśmy jeszcze premierę BezGlutenNowego. Nasze działania oparliśmy o te wszystkie elementy.

Pierwsza publikacja dotycząca samej śliwki pojawiła się już we wrześniu 2015 roku. Potem zdradziliśmy opowieść o piwie. W grudniu w końcu pokazaliśmy Imperium Prunum. A w styczniu zrobiliśmy premierę i finisaż piwa. Działaliśmy w oparciu o nasze sprawdzone kanały – Facebook, Instagram, YouTube, strona internetowa i e-mail marketing.

W sumie stworzyliśmy 3 wydarzenia (premiera w Warszawie, premiera w Olsztynie, finisaż w Olsztynie), puściliśmy 8 postów na Facebooku, 4 zdjęcia na Instagramie, 2 filmy na YouTubie, mailing do mediów i kilka mailingów do naszej bazy. Nie wykorzystaliśmy budżetu reklamowego, zrobiliśmy za to kilkadziesiąt koszulek i naklejek. Wszystkie wpisy możecie podejrzeć w prezentacji poniżej.

Efekty? Około 250 tysięcy zasięgu organicznego. Filmy vlogerów o naszym piwie zanotowały 67 tys. wyświetleń. Do tego pojawiło się sporo zdjęć na Instagramie i wzmianek na Facebooku. Udało się narobić szumu. Najlepszym efektem dla nas były jednak pozytywne komentarze fanów i pytania o piwo jeszcze w czerwcu. Więcej, o tym co udało się osiągnąć w prezentacji.

Browar Kormoran – case study Imperium Prunum

A może 1 na 100?

Przy okazji, chciałbym zachęcić Was do udziału w naszym konkursie 1 na 100. By poznać, czym dla najlepszych piwoszy na świecie jest 1 na 100 oraz jak można cieszyć się piwem proponujemy małą zabawę.

Pokażcie w jakich okolicznościach, z kim, przy jakiej okazji pijecie 1 na 100. Zróbcie zdjęcie, sobie, znajomym, okolicznościom w jakich je pijecie. Zdjęcie oznaczcie hashtagiem #1na100LiteAPA i opublikujcie na Facebook’u lub/i Instagramie. Autorzy zdjęć, które urzekną nasze jury otrzymają nagrodę – unikalną koszulkę 1 na 100! Tu znajdziecie regulamin.

1na100-lite-apa-konkursik

Published inARCHIVE